WYCIECZKI SZKOLNEGO KLUBU KRAJOZNAWCZO-TURYSTYCZNEGO

7.10.2019
II Oddziałowe Zawody na Orientację

W poniedziałek po południu grupa dziewięciu zawodników z naszej szkoły wzięła udział w II Oddziałowych Zawodach na Orientację. Impreza odbywała się w pobliżu lotniska i rezerwatu przyrody „Bór na Czerwonem”, a start i meta znajdowały się przy restauracji Ranczo Lot. Sędzią głównym był budowniczy trasy pan Adam Jachymiak z Oddziału PTTK „Gorce”. Każdy zawodnik, który przybiegł na metę dostał słodki batonik na pokrzepienie.
W kategorii szkół podstawowych I miejsce zajęła drużyna piątoklasistów „Zające” w składzie: Daria Okręglak, Dominik Dobrzyński i Dominik Bulić.  Wszystkie dzieci świetnie się bawiły, szukając zaznaczonych punktów na mapie. Impreza okazała się bardzo udaną dla naszych uczniów.

23.03.2019

Wycieczka na Maciejową na pożegnanie zimy i powitanie wiosny

W piękną słoneczną sobotę marca wspaniali turyści z „szóstki” ze swoją opiekunką Jolantą Guzik wybrali się w Gorce w poszukiwaniu krokusów. Wycieczka rozpoczęła się w Rabce-Zdrój. Odwiedziliśmy kilka stanowisk z pomnikami przyrody, a były to: sosna zwyczajna na ul. Orkana naprzeciwko cmentarza, dwie grupy modrzewi europejskich w Parku Zdrojowym przy ul. Parkowej i dąb szypułkowy przy ujęciu wody mineralnej „Krakus”. W parku był czas, by skorzystać z atrakcji na placu zabaw. Potem wyruszyliśmy już w trasę czerwonym szlakiem, który jest częścią Głównego Szlaku Beskidzkiego. Wyszliśmy do bacówki PTTK na Maciejowej w stosunkowo krótkim czasie. Droga nie była męcząca, choć w lesie było jeszcze trochę śniegu. W schronisku mieliśmy odpoczynek, można było zamówić jakiś ciepły posiłek lub zjeść zapasy ze swoich plecaków. Oczywiście podziwialiśmy wspaniałe widoki i przepięknie kwitnące szafrany spiskie, czyli krokusy. Potem ruszyliśmy w dalszą drogę, tym razem prowadził nas szlak zielony przez Ponice, Rdzawkę, aż na Piątkową. Nie zniechęciło nas na drodze błotko, ani leżący gdzieniegdzie jeszcze śnieg, po którym należało przejść, więc niektórzy z nas mieli mokro w butach. Po to również chodzimy w góry, by pokonać swoje słabości i się hartować.
Podsumowując, należy stwierdzić, że wycieczka nam się udała. Dopisały humory i pogoda iście marcowa. Do GOT zdobyliśmy 17 punktów, a na odznakę Turysta Przyrodnik 9 punktów.

Zdjęcia Zosi Walczak z klasy VI:

17.11.2018
Wycieczka pod hasłem „Młodzi turyści z SP 6 dla uczczenia 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości”

W sobotę 17 listopada 2018 roku trzy dziewczynki z naszego klubu krajoznawczo-turystycznego wraz z opiekunką wybrały się na wycieczkę w pasmo Żeleźnicy. Z Nowego Targu do Raby Wyżnej pojechałyśmy pociągiem, co stanowiło dodatkową atrakcję, bo rzadko obecnie korzysta się z tego środka transportu. W Rabie zwiedziłyśmy zabytkowy kościół pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika i poszukałyśmy miejsc związanych z niepodległością Polski. Następnie wyszłyśmy już na żółty szlak wiodący na grzbiet w kierunku Bukowiny Osiedle. Pomimo rannego przymrozku pogoda nam dopisała i wyszło słoneczko. Mogłyśmy podziwiać przepiękne widoki na Beskid Wyspowy i Gorce. Dziewczynkom całą drogę dopisywał humor i wesoło się bawiły. Podczas zajęć terenowych rozpoznawały różne gatunki drzew i krzewów po korze, liściach, szyszkach, owocach. Na polanie  Trzy Kamienie kolor szlaku zmienił się na niebieski i nim podążyłyśmy  na Żeleźnicę, a potem do Bielanki Górnej, a przez Trubacz i Janiłówkę zeszłyśmy do Pyzówki, skąd pojechałyśmy do Nowego Targu.
To była dosyć długa wędrówka, bo do GOT zaliczyłyśmy aż 23 punkty, ale nikt z nas nie żałował, że wziął w niej udział.

Zdjęcia: JG

15.09.2018
Rajd „Barwy jesieni 2018”

W sobotę 15 września 2018 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w corocznym rajdzie pod nazwą „Barwy jesieni”, zorganizowanym przez Oddział PTTK „Gorce” w Nowym Targu. Wyruszyliśmy spod skansenu w Zubrzycy Górnej przez przełęcz Nad Wąwozem i Kieczurę (925 m), aż dotarliśmy na przełęcz Zubrzycką. Po drodze każdy turysta miał możliwość nazbierania grzybów, które wyjątkowo obrodziły tej jesieni. Tam czekał już na nas autobus, który zawiózł nas do skansenu Kultury Ludowej w Sidzinie. Pani przewodniczka oprowadziła nas po zabytkowych obiektach, potem odbył się konkurs krajoznawczy i przyrodniczy z rozpoznawania roślin, a na koniec posililiśmy się upieczonymi na grillu kiełbaskami, które smakowały wybornie.

Zdjęcia: JG

19.02.2018

Wycieczka „Przewodnicy PTTK – dzieciom 2018”

Uczniowie naszej szkoły, będący uczestnikami zimowiska wraz ze swoimi opiekunami (Jolantą Guzik, Joanną Mastalską, Anną Chlipałą i praktykantką Aleksandrą Guzik) wzięli udział w wycieczce po mieście zorganizowanej przez Klub Przewodników Beskidzkich i Terenowych im. Witolda Pustówki w Nowym Targu pod hasłem”Śladami wielkich patriotów, walczących o niepodległą Polskę w 100. rocznicę niepodległości. Spacer po naszej miejscowości zaczęliśmy u nas w szkole pod tablicą patrona Józefa Rajskiego, a potem przeszliśmy ścieżką rowerową do parku im. Adama Mickiewicza pod kopiec Wolności, następnie na cmentarz komunalny, do miejsca pochówku walczących żołnierzy i działaczy niepodległościowych tego okresu, jak również na grób Józefa Rajskiego. Zapaliliśmy znicze, by uczcić zmarłych minutą ciszy i oddać im hołd. Zwiedziliśmy przy okazji zabytkowy drewniany kościółek św. Anny na cmentarzu. Przeszliśmy na nowotarski Rynek, by zobaczyć tablice pamiątkowe na ratuszu. Na zakończenie miała miejsce tradycyjna biesiada turystyczna w restauracji na ósmym piętrze w hotelu Casa. Zjedliśmy pyszne frytki, a p. Jola przedstawiła sponsorów wycieczki oraz regulamin konkursu plastycznego nt. „Przewodnik w oczach dziecka” i zachęciła do wzięcia w nim udziału. Rozdała wszystkim uczestnikom pamiątkowe gadżety z COTG z Krakowa oraz przeprowadziła z praktykantką konkurs krajoznawczy nt. zwiedzanych obiektów podczas wycieczki, hasłem w krzyżówce było oczywiście słowo NIEPODLEGŁOŚĆ. Każdy mógł zostać nagrodzony, była również praca w grupach. Dzieci były bardzo zadowolone i długo będą wspominać tę zimową wycieczkę po Nowym Targu.

Wycieczkę prowadziła p. przewodnik Celina Sordyl i Jolanta Guzik.